Curriculum Vitae

Opleidingen/cursussen:

1990-1996                  Veenlanden College; HAVO

1996-1997                  Frans Hals College; MBO Soc. Jur. Dienstverlening

2001                           Schoevers; HBO Secretaresse Personeelszaken

2001-2002                 Gelderland Consulting Group; HBO Masterclass Strategisch Personeelsmanagement

2003                           Lundgrun & Partners; deelname aan Basiscursus Pensioen

2008-2009                 NCOI; HBO Personeelsmanagement

2012-2013             Move a Mountain; Coachopleiding (HBO/WO)

2016                           Van Oss & Partners; Vertrouwenspersoon Ongewenste Omgangsvormen en Integriteit (HBO)


Interimopdrachten:

2011(jan)-heden : Eigenaar van kim (kennis in mensenwerk); Interim HR Professional en Coach


Huidige opdrachtgevers:

-           Interim HR Manager; Koninklijke Horeca Nederland (Branchvereniging)             (aug 2018 – dec 2018)

  • Onderdeel van MT
  • Adviseren van Managers en leidinggevenden o.a. op het gebied van; juridische kaders, randvoorwaarden en dossiers, OR zaken, arbeidsvoorwaarden, recruitment, ontwikkeling en opleiding, verzuim(begeleiding), ontslagzaken
  • Leiden en uitvoeren van HR projecten
  • Coachen Managers, leidinggevenden en medewerkers
  • Opzetten van herstructurering P&O afdeling naar HR afdeling
  • Verbinding verbeteren tussen P&O / HR en organisatie

-           Individuele Coaching; diverse klanten

Voormalige opdrachtgevers:

-           Interim Sr. HR Adviseur; Sandd B.V.             (april 2018 – juli 2018)

  • Onderdeel van Senior MT
  • Adviseren van Senior Managers en leidinggevenden o.a. op het gebied van; juridische kaders, randvoorwaarden en dossiers, OR zaken, CAO en arbeidsvoorwaarden, recruitment, ontwikkeling en opleiding, verzuim(begeleiding), ontslagzaken
  • Leiden van en ondersteunen bij HR projecten
  • Ondersteunen van HR Adviseurs
  • Ondersteunen bij herstructurering HR afdeling
  • Verbinding verder verbeteren tussen HR en operatie

-           Interim HR Adviseur; Sandd B.V.             (november 2017 – februari 2018)

  • Onderdeel van 8 Site MT’s
  • Adviseren van managers, leidinggevenden en medewerkers o.a. op het gebied van geldende CAO, overige arbeidsvoorwaarden, recruitment, ontwikkeling en opleiding, verzuim(begeleiding), ontslagzaken
  • Ondersteunen bij HR projecten
  • Advies uitgebracht over nieuwe structuur HR afdeling
  • Verbinding verbeterd tussen HR en operatie

-           Interim HR Consultant en Bedrijfscoach; AWL (Atlaspark Warehousing & Logistics) – oproep- en projectbasis (januari 2016 – december 2017)

  • HR sparringpartner/advies voor MT - oproep
  • Bedrijfscoach voor medewerkers - oproep
  • Ontwikkeling HR beleid en Personeelshandboek - project
  • Professionalisering van functie- en salarishuis - project

-           Interim HR en AEO veiligheid Consultant; Kosmos Transport – oproep- en projectbasis (januari 2016 – december 2017)

  • HR sparringpartner/advies voor Directie - oproep
  • Geven van presentaties en trainingen op AEO veiligheid gebied - oproep
  • Begeleiden van AEO audits – oproep
  • Ontwikkeling Personeelshandboek - project

-           Interim HR en Organisatie Consultant; Women’s Wallet – projectbasis             (mei 2017 - augustus 2017)

  • Organisatiestructuur advies uitgebracht
  • Functiehuis ontwikkeld met internationale meeting salarissen (ivm wereldwijde organisatie)

-           Interim HR Business Partner; Concordia Freight Forwarding – projectbasis             (maart 2017 – juli 2017)

-           Interim HR Adviseur; Mama Cash             (januari 2017 – juni 2017)

  • Onderdeel van het multidisciplinaire MT
  • Adviseren en ondersteunen van managers, leidinggevenden en medewerkers o.a. op het gebied van; geldende CAO, overige arbeidsvoorwaarden, recruitment, ontwikkeling en opleiding, verzuim(begeleiding), ontslagzaken, medewerkerstevredenheid
  • Coachen van managers en medewerkers
  • Volledige HR en Payroll administratie verzorgen
  • Verzorgen van Rapportages
  • Check op HR standaard documenten
  • Overgang van HR en Payroll systemen begeleid

-           Interim HR Adviseur; Jumbo Supermarkten B.V.             (augustus 2016 – november 2016)

  • Adviseren van managers, leidinggevenden en medewerkers o.a. op het gebied van geldende CAO, overige arbeidsvoorwaarden, recruitment, ontwikkeling en opleiding, verzuim(begeleiding), ontslagzaken
  • Verzorgen HR administratie en voorbereiding Payroll administratie
  • Verzorgen van Rapportages
  • Ondersteunen bij HR projecten
  • Begeleiding van uitrol Employee Self Service pakket
  • Begeleiding uitvoering medewerkerstevredenheid onderzoek

-           Interim HR Consultant; ACN (Air Cargo Netherlands B.V.) - projectbasis             (april 2016 – oktober 2016)

  • Verzuimbegeleiding bij langdurig ziekteverzuimdossier

-           Interim HR Adviseur/Management Team begeleiding; Schiphol Express (2011)

-           Interim HR Officer/Adviseur; PPG Industries (2011)

-           Interim Administratieve ondersteuning; Adminit B.V. (2011)


Corporate functies / vaste dienstverbanden;

- 2011(nov)-2015 (dec): HR Officer/Adviseur bij PPG Industries te Amsterdam / Uithoorn

  • Onderdeel van het multidisciplinaire MT van diverse sites
  • Adviseren en ondersteunen van managers en direct leidinggevenden o.a. op het gebied van; arbeidsvoorwaarden, werving en selectie, verzuim, talent-inzicht/organisatie-effectiviteit, opleidings-/trainingsmatrix, medewerkerstevredenheid, manpowerplanning, ontslagzaken
  • Coach/projectleider Strengths Finder traject (ontdek je sterke punten)
  • Coach van diverse medewerkers, managers en teamprojecten
  • Maken, Verwerken en bewaken van (salaris)mutaties
  • Ondersteunen bij BPI projecten op het HR Shared Service Center
  • Lid van het ergonomieteam van de Site Amsterdam
  • Organisator van het Community Engagement Team NL
  • Verzorgen van rapportages
  • Bewaken HR jaarkalender, overlegstructuur en agenda

- 2008-2010 : HR Advisor; CEVA Freight Holland B.V. te Schiphol

  • volledige personeelsadministratie (herstructureren/ standaardiseren )
  • maken van salarismutaties t.b.v. de salarisverwerking
  • onderdeel van en adviseren van Management Team ivm HR zaken
  • aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden
  • contacten met oa. Arbo-dienst, juristen, verzekering- en persioenadviseurs, opleidingsinstituten, uitzendorganisaties, diverse Branch specifieke organisaties

- 2002-2008 : Personeel & Organisatie; Schiphol Express Holding B.V. te Schiphol

  • opzetten afdeling P&O
  • personeels- en salarisadministratie (implementatie nieuw systeem)
  • opstellen personeelshandboek, arbeidsvoorwaarden, procedures
  • instellen tijdsregistratiesysteem
  • in-, door- en uitstroom trajecten
  • evaluatie-, functionering- en beoordelingsgesprekken
  • aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden
  • adviseren directie ivm personeelsbeleid
  • optimaliseren pensioenreglement (overstap naar andere verzekeraar)
  • optimaliseren collectieve ziektekostenverzekering (overstap)
  • onderdeel van het management team (MT)
  • organiseren vergadering MT + notuleren vergaderingen
  • woordvoerder namens Schiphol Express bij diverse Juridische procedures (ontslag)
  • contacten met oa. Arbo-dienst, juristen, verzekering- en pensioenadviseurs, opleidingsinstituten, uitzendbureaus
  • beheer personeelsvereniging
  • facturatie voor Algemeen Directeur
  • organiseren schoonmaak en telefonie

- 2000-2002 : Medew. Personeelszaken; PCH te Amsterdam / Den Haag

  • personeelsadministratie
  • sollicitatiegesprekken
  • evaluatie-, functionering-, beoordelingsgesprekken
  • organiseren introductiedagen
  • aanspreekpunt medewerkers en afdelingsmanagers
  • contacten met oa. Arbo-dienst

- 1999-2000 : Medew. verkoop binnendienst; Tressa Benelux B.V. te Mijdrecht

- 1997-1999 : Medew. facturatie; Schiphol Express B.V. te Schiphol